Persondatafordningen

Fredag den 25. maj 2018 trådte den nye Persondataforordning i kraft.

Helt konkret betyder det, at man i EU skærper kravene til, hvordan virksomheder bruger og behandler de data, som de har på deres kunder. De nye regler er blevet til for at beskytte kunderne endnu bedre, når virksomheder håndterer kundernes personlige oplysninger.

Vi har i Dansk Forvaltningsselskab A/S sendt en mail til alle vores kunder, hvor vi kort redegør for, hvad Persondataforordningen betyder for vores kunder, samt hvilket ansvar vores kunders bestyrelse har.

Vi vil i Dansk Forvaltningsselskab A/S indenfor den nærmeste fremtid fremsende en mail til vores kunder, som indeholder en databehandleraftale. Vi er som administrator, databehandler, mens vores kunder er dataansvarlige. Et af de nye krav i lovgivningen, er at der skal indgås en databehandleraftale mellem den dataansvarlige og databehandleren.

Såfremt man har spørgsmål til Persondataforordningen, er man mere end velkommen til at kontakte os på info@danskforvaltning.dk.

Reset password

Enter your email address and we will send you a link to change your password.

Powered by Estatik
Scroll to Top